Spánek v těhotenství. Jak se lépe vyspat před i po narození miminka

Že je těhotenství nejkrásnějším obdobím v životě ženy? Ne všechny maminky by souhlasily. Tělesné změny, narůstající hmotnost, otoky a někdy emoce jako na horské dráze. To, co pomůže nastávající mamince toto období zvládnout a v klidu se těšit na miminko, je výživná strava, partnerova láska a také kvalitní spánek.

2020-08-blog-post-01

 

V prvním trimestru se tělo ženy potýká s velkým množstvím tělesných a hormonálních změn, které jsou náročné pro celý organismus. Proto se žena může cítit více unavená. Důležité je poslouchat vnitřní signály a nepřetěžovat se. Při dostatečném množství odpočinku se tělo odmění lepší náladou a pohodovějším těhotenstvím.

 

3 tipy, které vám pomohou v těhotenství lépe spát

  • Režim. V těhotenství je důležitější než kdy dříve. Choďte spát každý den zhruba ve stejnou hodinu a ve stejnou hodinu zkuste i vstávat.
  • Cítíte se po příchodu z práce hodně unavená? Zařaďte i odpolední spánek. Ale pouze tak krátký, aby nenarušil spánek noční.
  • V první polovině těhotenství můžete spát na zádech, v druhé však dejte přednost levému boku.

 

 

Proč spát v těhotenství na levém boku?

Krev z nohou a pánve vede k srdci dolní dutá žíla, která probíhá pravou polovinou těla. Protože děloha těhotné ženy se zpravidla stáčí doprava, na dolní dutou žílu naléhá. Během ležení na pravém boku může děloha dolní dutou žílu stlačit a snížit v ní průtok krve. To může vést k nevolnostem.
V těhotenství je ale poloha na levém boku pohodlnější naprosto přirozeně, proto se komplikace v podobě tzv. hypotenzního syndromu mohou objevit jen výjimečně.

2020-08-blog-post-02

 

To nejdůležitější období pro výběr správné matrace

Spánek nastávající maminky se brzy stane ohromně cenným. Věnujte proto výběru vhodné matrace pozornost. S ohledem na narůstající hmotnost v těhotenství a zvýšenou potřebu kyslíku by měla mít žena pevnou, ale přitom pohodlnou oporu v bocích, zádech a v oblasti hrudní páteře. Pocit, že se může z plných plic nadechnout a že jí nikde nic netlačí. V období po porodu bude pak možná nejvíce času s novorozeným miminkem trávit v posteli. Při společném mazlení, kojení a usínání.

Maminkám doporučujeme, aby při výběru volily matraci, která je složena z více různě tuhých vrstev a dá se v případě potřeby přeskládat. Jedná se tzv. multituhostní matrace a některé typy mají až neuvěřitelných 24 variací tuhostí.

2020-08-blog-post-03

 

Doporučené modely multituhostních matrací pro těhotné

  1. DANCE MEMORY KOMBI
  2. AMBIENT MEMORY KOMBI
  3. RELAX MEMORY KOMBI

 

AMBIENT%20MEMORY%20KOMBI

Tento web používá soubory cookie. Dalším procházením tohoto webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním.. Více info zde.