Co dělat, když vás po probuzení bolí celé tělo

To, jak kvalitní bude váš spánek a v jaké kondici se každé ráno budete probouzet, můžete ovlivnit už během dne. Vyzkoušejte, jak i drobné změny vedou ke skvělému pocitu.

 

blog-2021-02-foto-do-clanku

 

Je v pořádku, když se ráno probudíte mírně ztuhlí. Tělo celou noc odpočívalo, nehýbalo se a vy jej musíte opět nastartovat. Krátké ranní protažení aktivuje pohybový aparát a připraví svaly na nadcházející den. Problém však je, pokud se probouzíte bolaví. Přinášíme 3 tipy, které vám pomohou vstávat bez bolesti.

 

1. Cvičení: kroužení, rotace a protažení

  • Zvedněte obě nohy nahoru a udělejte několik kroužků v kotníku. Zvedněte obě ruce a udělejte kroužky zápěstím. To stejné opakujte i na druhou stranu.
  • Položte se na záda, natáhněte ruce a nohy co nejdál od sebe a povolte. Můžete vystřídat zvlášť pravou stranu a zvlášť levou.
  • Lehněte si na záda, pokrčte kolena a přetočte obě nohy na jednu stranu a hlavu na druhou. Do protistrany můžete přidat i obě paže.
  • Posaďte se na postel s nataženýma nohama a snažte se přitáhnout směrem ke konečkům prstů. Zhluboka se nadechněte a s každým výdechem to půjde o trochu víc.
  • Postavte se na zem a pomalu spouštějte hlavu směrem dolů. Měli byste cítit příjemné protažení na zadní straně stehen a váha hlavy pomáhá protáhnout meziobratlové svaly. Chvíli v předklonu vydržte a pak pomalu rolujte zpátky.

 

2. Office yoga

Sedavé zaměstnání dlouhodobě negativně působí na tělo i mysl. Nedostatek pohybu se může projevovat nervozitou, netrpělivostí, poruchami soustředění a únavou, ale i bolestmi hlavy, očí a zad. Jednoduchý pohyb nebo krátké protažení každých 40 minut je cestou, jak podpořit pracovní výkon a zlepšit si tak i kvalitu spánku.

 

3. Anatomický polštář

Pro skutečně regenerující odpočinek by měla být páteř v optimální poloze. Toho docílíte díky polštáři s paměťovou pěnou, který je vhodný pro spaní na boku i na zádech. Aby byla zajištěna správná hygiena a zdravotní přínos ortopedického polštáře, mezi různými typy relaxačních a zdravotních polštářů doporučujeme vybrat model s pratelným potahem.

TIP: prostředí, ve kterém spíte, může mít také vliv na usínání a kvalitu spánku. Udržujte proto v ložnici pořádek a zvažte, zda si nepořídit organizéry.

 

Naše tipy

 

 

Chcete poradit s výběrem vhodného polštáře pro zdravou krční páteř?
Rádi vám poradíme v našem webovém chatu, na sociálních sítích nebo na infolince +420 380 831 000.

 

 

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení