Prodejna Fajn Spánek Tábor je otevřena pouze pro výdej zboží. Objednávky stále přijímáme přes internetový obchod, telefonicky, videohovorem nebo emailem. Stále vyrábíme, stále odesílame a stále doufáme, že se brzy vše vrátí do normálu.

Máte problém s usínáním? Díky metodě Andrewa Weila budete spát za 60 sekund

Bez alkoholu, zázračných medikací a uklidňujících látek. Metoda 4-7-8 je naprosto bezpečná a naučí vás pracovat s vaším nervovým systémem. Lékař, který ji vyvinul, ji doporučuje i při dlouhodobých potížích s insomnií.

2020-11-blog-post-01

 

Jak funguje metoda 4-7-8?

Stejně jako všechna cvičení, která slouží k uklidnění těla a mysli, i tato metoda pracuje s dechem. Pokud děláte jógu nebo meditaci, máte výhodu, ale není to podmínkou pro úspěšné zvládnutí. Tuto metodu se dokáže naučit úplně každý a lze ji zkoušet kdykoliv.

Doktor Andrew Weil, který metodu vyvinul, ji popisuje ve čtyřech jednoduchých krocích:

  1. Zavřete ústa, nadechněte se nosem a počítejte do 4.
  2. Zadržte dech, napočítejte do 7.
  3. Začněte vydechovat ústy a počítat do 8.
  4. Výdech by měl být dlouhý a plynulý a z úst by mělo vycházet tiché „ššššš“.

 

Celý cyklus zopakujte třikrát.

Důležité tipy:

  • Po celou dobu zůstává špička jazyka ve stejné poloze.
  • Výdech musí trvat vždy dvakrát déle než nádech.
  • Na rychlosti nezáleží, stačí jen zachovat poměr 4-7-8.

 

2020-11-blog-post-02

 

Jak metoda 4-7-8 vznikla?

Dýchání, které je úzce spjato s činností oběhové soustavy, s kašlacím a kýchacím reflexem, s polykáním, zíváním, mluvením, zpíváním a dalšími emočními a psychickými vlivy, můžeme, na rozdíl od činnosti srdce, ovlivňovat. Jogínské cvičení pránájáma, ze kterého 4-7-8 vychází, učí člověka ovládnout svou životní energii (prány). Jde tedy o vědomou práci s dechem, kdy dokážeme lépe naplnit plíce kyslíkem. Větší přísun kyslíku znamená lepší relaxační účinek na parasympatickou nervovou soustavu. Pokud si procházíte obdobím, kdy prožíváte více stresu, může se to odrazit na vašem spánku. Tato metoda podporuje stav klidu. 

Co říká o metodě její autor Andrew Weil?

„Toto cvičení je pro váš nervový systém jako sedativum. Pomůže vám překonat nervozitu a úzkost. Když budete trénovat dvakrát denně po dobu 6 až 8 týdnů, dokážete usínat za 1 minutu.“

 

Zacvičte si s Andrew Weilem na YouTube

Tento web používá soubory cookie. Dalším procházením tohoto webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním.. Více info zde.